Vakok és Gyengénlátók

Hagyatéki ügyintézés


Eljáró ügyintéző:

Sárközi Ivett

Tóth Emese

Nagypeterdi Közös Önkormányzati Hivatal

7912 Nagypeterd Kossuth u. 93/a.

Tel: 73/446-605

E-mail: nagypeterd@hotmail.com

 

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 8.00-11.00 és 13.00-16.00

Kedd: 8.00-11.00

Szerda: 8.00-11.00 és 13.00-16.00

Csütörtök: 13.00-16.00

Péntek: 8.00-11.00

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

-        hivatalból megküldött halottvizsgálati bizonyítvány

Személyesen vagy postai úton benyújtva:

-        kérelem póthagyatéki eljárás megindításához

 

Az ügyintézés díja (eljárási illeték, igazgatási szolgáltatási díj):

-

Az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:

A hivatalból megküldött halottvizsgálati bizonyítvány alapján indul az eljárás, de a halálesetet az is bejelentheti – a halál tényének igazolásával – akinek a hagyatéki eljárás megindításához jogi érdeke fűződik.

 

A hagyatékot leltározni kell, ha a hagyatékban:

– belföldön fekvő ingatlan van,

– belföldi cégjegyzékbe bejegyzett gazdasági társasági részesedés van,

– lajstromozott vagyontárgy van,

– öröklési illetékmentes értéket meghaladó ingó vagyon van,

-  ha az öröklésben érdekelt személy azt kérelmezi. 

Ha az ingóság leltározása nem kötelező, de annak forgalmi értéke (örökösök egy főre eső örökrésze) a 300 000.- Ft-ot meghaladja, illetékfizetés végett be kell jelenteni a belföldi lakóhely szerinti illetékes állami adóhatóságnál.

 

A halottvizsgálati bizonyítvány hagyatéki példányának beérkezése után a hozzátartozót adott időpontra beidézésre kerül a leltár felvétele céljából.
A közös hivatalban az elhunyt, a törvényes-, illetve végrendeleti örökösök személyi adatainak, illetve a hagyatékban szereplő értéktárgyak hagyatéki leltárba történő felvételére kerül sor. A leltár felvétele a hozzátartozó által bemutatott igazolások:

  • tulajdoni lap,
  • számlakivonat,
  • értékpapír és egyéb bankszámlák,
  • gépjármű forgalmi engedélye és törzskönyve,
  • társasági szerződés,
  • életbiztosításra vonatkozó iratok,
  • végrendelet és egyéb végintézkedést igazoló okiratok, nyugdíjszelvény),
  • valamint a hagyatéki terheket (pl. temetés költsége) és hitelezői igényeket bizonyító okiratok alapján történik.

A közös hivatalban lefolytatott eljárás után a hagyatéki leltárt megküldésre kerül az illetékes közjegyzőnek, aki a lefolytatott a közjegyzői eljárás után átadja a hagyatékot az örökös(ök)nek.

 

Az ügyintézés határideje:

30 nap

 

A fellebbezésre nyitva álló határidő:

-

 

Kapcsolódó jogszabályok:

-        a hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény

-        a hagyatéki eljárás egyes cselekményeiről szóló 29/2010.(XII.31.) KIM rendelet

Formanyomtatvány

KÉRELEM póthagyatéki eljárás megindításához


Kapcsolódó dokumentumok:
KÉRELEMpóthagyatéki eljárás megindításához

Magyar Falu Program
Névjegy

Hivatalos név: Nyugotszenterzsébet Község Önkormányzata

Postai cím: 7912 Nyugotszenterzsébet, Szabadság u. 33.

Telefonszám: 73/346-042

Fax: 73/546-002

e-mail: nagypeterd@hotmail.com


Gyakran keresett oldalak